tiistai 20. elokuuta 2013

PÄIVITYS

Tuossa viikko sitten oli yks oudon tyytyväinen hetki,
kun katoin oman soluasuntoni ikkunasta ulos pimeään iltaan. Syksyn ensimmäisiä iltoja.
Tuli se tunne, että nyt mä oon omillani,
vapaa tekemään mitä haluan, samalla kun jännitin mitä
kaikkea pitää alkaa oppimaan.

Tänään mä itkin onnesta. 
(Koska mulla on perhe. Mulla on ihania
ihmisiä ympärillä, joita mun kannattaa arvostaa täydellä sydämellä ja -
mikä parasta - jotka arvostaa mua. Mulla on näytteleminen, viisautta ja rohkeutta tehdä oman
pääni mukaan, sisäistä voimaa ja rikkautta jumankekka valtavasti onnea.)

Tosin sitä ennen itkin surusta ja epätoivosta..
Mulla oli eilen tosi pitkä päivä ja tavallaan
tänäänkin, mut ei tuntunu ollenkaan
väsyneeltä - ainakaan fyysisesti.
Kävelin semmosen tunnin matkan kouluun ja sen jälkeen takas, juoksin oikeestaan,
hoidin kaikkia pieniä arkisia hommia ja luin,
nykyään ehkä liikaakin, kaikenlaisia maailmanpelastusjuttuja ja 
maailman vääryyksistä ja laiskoista ihmisistä
ja tanssiartisteista jotka elää unelmaansa tekemällä
taiteella oikeita muutoksia jossain Egyptissä
ja George Carlinin stand-uppia siitä,
miten uskomattoman itsekeskeisiä ja ylimielisiä
me ihmiset ollaan.

Ja George Carlin on kova, mua naurattaa sen jutut
ja se puhuu oikeesti tosi järkeviä juttuja.
Siinä vaiheessa vaan, kun se alko
puhua ihmiskunnan lopusta
mua ei enää naurattanu.
Alkoi tuntua niin pie-
neltä ja voimat-
tomalta. Että
kuollaan 
vaan
pois
kaikki. Me ollaan turhia ja hirveitä epäonnistujia.
Mä voisin aloittaa jo. Kukaan mua tarvitse.


Siis mä olin surullinen, ja ne ketkä tuntee mut
tietää, että tuossa vaiheessa mä vasta alan nousta. En mä 
oikeesti olis tehny mitään, hypänny ikkunasta tai vastaavaa
koska 
mä en rupea sellaiseen. 

Mut oli mulla silti surullinen olo.
Voimaton ja pieni.
Tai siis, ei voimaton, enemmänkin tajusin mittasuhteet ja huomasin,
että mun pölyhippusta pienempi ihmiskeho ei voi vaikuttaa
yksinään mihinkään, enkä jaksanu
tässä muutaman viikon verran ajateltuani, että kukaan ei 
jaksa lukea facebookissa niitä mun jakamia linkkejä
kun vaikutan varmaan hirveeltä moralistilta ja taidan ollakin ja kun koulussa
näkee niin paljon sellaisia sokeita nuoria eikä tiedä mistä niiden
kanssa edes vois aloittaa ja kämppiksenä taas toinen samanlainen, kaikki naapurit kans
ja vielä päälle se kun yritän kovasti olla 
ajattelematta kuinka yksin



yritän olla riippumaton, olla
takertumatta siihen tyyppiin.
yritän elää niin, että voisin rakastaa jotakuta toista, että mun aivoista katoais se kohta,
jonka mukaan mut on luotu yhdelle ainoalle ihmiselle
ja hitto miten voimakas voi ajan saatossa luotu
uskomus olla. Silloin kun kaikki yritykset
sitä uskomusta vastaan tehdään täysin
tyhjiks, siis nolla prosenttia onnistumismahdollisuuksia.
 Siitä uskomuksesta tulee
fyysinen osa itseä, kun sitä tarpeeks tekee.
Ihminen on oma kehonsa, mutta sillä on myös valta muuttaa sitä mielensä mukaan.
Uskomukset, kokemukset, muistot, ajatukset, positiivinen ja negatiivinen,
kaikki mitä sun pään sisällä tapahtuu muuttaa sun kehoa,
ja kun on saavuttanu sellasen sisäisen tietoisuuden tason että voi muuttaa
asenteitaankin melko helposti, niin ne asenteet, joita ei tahdo
muuttaa vaikka se olis itselle parhaaks, muodostuu todella vaikeiks muuttaa myöhemmin.

Pahinta on se, kun ei jaksa enää uskoa että se on vain uskomus.
Koska jokavitunikinen yritys rikkoa se uskomus menee
mönkään. Jokasaatananikinen mahdollisuus murenee sillä piruvie-sössimismessiaansiunaamalla
hetkellä, kun lähestyn henkilökohtaisella tasolla ketä vaan.
Se hiton Mythi ei bustaudu vaikka sitä Teräsmies 
heiluttaisi sitä Thorin vasaralla jonka 
vuonna 2013 kolmantenatoista kuukautena uudestisyntynyt Jesse
katsoisi, että Niin Käy ja Putin rupeaisi julkisuudessa homoksi
ja ilmastonmuutos pysäytetään ja vittujee.

Silloin pitää vaan.. kohdata tosiasiat, antaa itselleen aikaa miettiä
ja kerätä itsensä taas, jotta voi huomenna nähdä pienenpieniä
muutoksia. Niihin luottaen sitten jatkaa vaan,
kunnes uskoo näkevänsä oikeesti, miten asia on.


Jos. 
Jos sen jälkeen tunnen vielä niinkuin nyt,
jos mikään ei vieläkään onnistu,
niin en tiedä mitä tapahtuu. 
Ehkä räjähän. Ehkä muutun totaalisesti.
Ehkä lähden täältä kauas pois.
...Ehkä
mä oon vaan liian väsyny, vai.
auttaako lepääminen tähän?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

"Jo sano pois kun en tiedä"